Nya förbättrade tjänster på webbplatsen den 3 oktober

28 september, 2017

Tisdagen den 3 oktober kan det bli kortare störningar/avbrott på vår webbplats. Då ska vi nämligen driftsätta nya och förbättrade tjänster.

Ladda upp intyg

För att få stå i vår bostadskö och vara hyresgäst hos oss behöver studie- och medlemskravet uppfyllas. Detta behöver styrkas vid olika tillfällen t.ex. när du tecknar ett nytt hyresavtal, ansöker om dispens, andrahand eller överlåtelse. Tidigare har alla intyg skickats in till servicecenter via e-post, men fr.o.m. gör vi det enklare för dig genom att lansera tjänsten ”Ladda upp intyg”. Denna hittar du via snabblänkarna eller bland Dina tjänster på Dina sidor. I samband med att du godkänner ditt avtalsförslag eller gör din ansökan, så laddar du upp alla dina intyg på webbplatsen. Snabbt och enkelt. Inga e-postmeddelanden behövs (vi vet ju att ni inte gillar e-post så mycket ändå).

Din hyra

Vi får många frågor från våra hyresgäster som rör hyran. Vi har lyssnat på er och förbättrat tjänsten ”Din hyra” ytterligare. Nu kan du som bor hos oss få ännu mer information om dina hyresinbetalningar, eventuella differenser (betalat för mycket/för lite), om hyran betalas in för sent osv. Logga in för att komma till tjänsten Din hyra.

Avbrott 

Vi hoppas att du blir nöjd med dessa förbättringar och har överseende med ev. kortare störningar/avbrott när de lanseras den 3 oktober. Tack!